Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2010 20:07 - есил дюран
Автор: sharon Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 10236 Коментари: 1 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



________________________________________

Есил Дюран е една от най-успешните изпълнителки на "Пайнер Мюзик", с над 15 години опит на сцена. Певицата, чието име в превод от турски език означава "бяла роза", влезе в амплоато на музикален критик за шоуто Music Idol 2.
Около 3 седмици преди големия финал, се срещнахме с втората дама в журито на музикалния конкурс. Буквално минути преди началото на поредния концерт, певицата ни разказа повече за кариерата и живота си и колко опасно нещо е славата.

image 
Георги Панайотов: Здравей, Есил! Започнала си кариерата си с джаз музика, защо се преориентира към попфолка?

Есил Дюран: Завърших Консерваторията през 1993 година със специалност поп и джаз пеене в класа на Ирина Чмихова. През цялото следване ни подготвяха, че ще бъдем големи звезди и трябва да сме безупречни певци. Тъй като започнахме следването си преди промените и го завършихме след смяната на режима, ни чакаше доста голяма изненада. Тъкмо бяха станали големите трусове, обстановката в страната беше ужасно объркана. Особено за музикантите, беше много трудно да се ориентира човек. Единственото престижно нещо, което можеше да ти се случи, бе да заминеш за чужбина и да получиш прекрасен договор. Благодаря на Господ, че на мен ми се случи точно такова нещо.

Сбъдна ли мечтата си?

Есил Дюран: Първото ми пътуване с група зад граница завърши трагично, но в крайна сметка оцелях, въпреки много тежката автомобилна катастрофа. Бяхме в Норткап - най-северната точка на Норвегия – там, където свършва света. Там няма нищо, освен няколко къщи, два супермаркета и два хотела.

Димитър Ковачев - Фънки определи Норвегия като "мелачката на скандинавските страни". По какъв начин се отрази тя на теб?

Есил Дюран: С Фънки сме преживели едни и същи неща. Той много добре знае какво се случва в Норвегия с музикантите. В същото време оценява тежката работа, която е трябвало да преживея и аз и да събера много, много горчив опит. Опит, който ми помага и до момента, независимо с какво се занимавам.
Дори може да звучи шокиращо, но ми помага адски много в това, което правя в попфолка. Защото това е желязна школа, която учи на дисциплина. Научих се да изтърпявам всякакви несгоди и да преодолявам толкова неприятни ситуации. Сега нищо не може да ме стресне, обърка или накара да се отчая и да кажа "Не мога повече". Станах страшно борбена след всичко, което преживях.
Научих много от музикантите, с които работих там и които много уважавам. Уважавам всички музиканти, независимо каква музика свирят и дали го правят на улицата или на голяма сцена. Всички за мен са равни - музиканти, достойни за уважение.
 
image

Как стана една от двете дами в журито на Music Idol?

Есил Дюран: Обади ми се моят продуцент Митко Димитров, който вече бе разговарял с Иван и Андрей и отправи поканата от тяхно име, от "Междинна Станция". Тази покана много ме зарадва, но в същото време разбрах, че ако приема и кажа да, това ще бъде много отговорно нещо. Форматът е много успешен - световен и моята поява там ще бъде много изискваща.
Замислих се дали мога да се справя със задачата да съм критик на нещо, което съм правила и продължавам да правя цял живот. Много е трудно да си действащ певец и в същото време да си застанал от другата страна. Ужасно трудно е! Чудех се дали мога да бъда толкова директна към всички тези млади хора, взимайки предвид какво преживяват в този момент.
Въпреки големия си професионален опит и до ден днешен страшно много се притеснявам, когато излизам на сцената. Според мен няма такъв певец, който да е имунизиран към сценичната треска. Дори да ви каже, че не се притеснява - не му вярвайте. В такива моменти човек не може да използва и да покаже целия си потенциал, така че аз разбирам какво им е. Но в същото време моята задача е да бъда критична и да им показвам грешките, и то пред цяла България.
Много важно е тези млади момичета и момчета как ще възприемат тези критики. Има някои от тях, които ги приемат като лична обида. Това е много неправилно, особено за млад човек. До ден днешен аз лично искам оценката на всички хора около мен. Независимо дали са музиканти или не. Всяко мнение е важно за мен - това ме кара да ставам по-добра, по-добра и все по-добра. Така че, ако някой от тях направи грешката.. Даже вече има такъв човек - Ивайло. Той малко ме разочарова в това отношение.

С някое от изпълненията си ли?

Есил Дюран: Много пъти съм казвала, че Ивайло има невероятен глас. Той има перфектно интониране и почти никога, да не кажа никога, не е пял фалшиво в този формат. Но на него проблемите му са от друго естество - в сценичното поведение и правилното, чисто емоционално поднасяне на песента.
Той не се вслушва в тези забележки и не се замисля, дали не може да поправи нещо, дали случайно аз не съм права. Той го приема за лична критика и започва да му става неудобно какво ще си помислят хората. Това тесногръдо мислене може да му затвори пътищата към шоубизнеса. Така няма да може да се развие, защото трябва да отвори погледа си - да бъде самокритичен, да приема забележки, критики. Да прави всичко възможно, за да се подобри.
Има такива кандидати, като Мария Илиева, която напусна. Тя е много интелигентно момиче и страшно много ще постигне, точно защото приема забележките с достойнство и интелект. А това е много важно.

Има и хора, като Иван Ангелов, които май изобщо не искат да чуят съвети?

Есил Дюран: Този случай не искам да го коментирам!

image

Бързо ли успя да се сработиш с останалите от журито?

Есил Дюран: За първи път се срещнах лично с Люси, Вили и Фънки. Естествено, познавах ги като музиканти. Дори Вили Казасян бе човекът от моите детски мечти. Събрахме се и в един момент осъзнахме, че имаме много общи теми за разговор. Чувството ни за хумор е нещо, което ни кара да се забавляваме през цялото време и да не приемаме чак толкова на сериозно, всичко което се случва - все пак това е шоу. Колкото сериозно, толкова и развлекателно е всичко в Music Idol.

Колежката ти Преслава влезе в лек конфликт с Фънки по време на попфолк концерта. Имаше ли пререкания между вас по време на кастингите и шоуто?

Есил Дюран: Фънки и аз на пръв поглед сме ужасно различни. Когато ме е видял за пръв път, си е помислил: "Тук ще имаме много голям проблем". Същото си го помислих и аз, трябва да кажа. Но по някакъв начин успяхме да намерим общ език. Продължавам да чакам с нетърпение моментите, в които ще се видим с останалите от журито в понеделник или сряда. Да си бъбрим, да обсъждаме, понякога и тайни, които хората не знаят и точно това му е чарът.

Кой от настоящите финалисти е личният ти фаворит?

Есил Дюран: Не смея да кажа. Сега този въпрос става повече от труден. Онази вечер на рок концерта, като погледнах останалите за финала кандидати, реших, че не искам да се разделям с нито един от тях. Всички са ми абсолютни фаворити. Не мога да отделя само един, всички са безупречни.

В медиите най-спрягани са имената на Тома, Деница и Нора като финална тройка.

Есил Дюран: Да, може би да, но не забравяйте, че Шанел, въпреки пословичните си 15 години, има страшно голям чар и присъствие на сцената. Толкова е завладяваща, а гласът й е ужасно привличащ и тембрист.

С това, че изпя твоя песен, ли те впечатли толкова?

Есил Дюран: Не, това няма нищо общо. Не искам да се спекулира, че щом е изпяла песента ми "SMS" и аз от там насетне започвам да й симпатизирам. Тя го направи много добре наистина, но това не е причината да ми харесва. Тя има много качества, които са достойни за уважение. Така че нито песента, нито етническата й принадлежност са в основата на моите симпатии. Шанел има комплекса от качества да стане истинска звезда.
Освен това е и лесно продаваема. Нека да мислим като продуценти. Понякога, оценявайки тези млади хора, аз заставам мислено и в ролята на продуцент. Ако избера своя фаворит, как ще го продам? Нали това е целта на Music Idol - този човек да стане звезда, да се продава добре. Поради това съм малко разочарована от Деница.



От какво по-конкретно? Някое от нейните изпълнения или визията й?

Есил Дюран: Тя влезе в шоуто, благодарение на всички нас от журито и на железния си талант. Но след това леко се поотпусна, помисли си, че хората я боготворят едва ли не и че победата й е в кърпа вързана. Освен това ни обеща да изглежда все по-добре и по-добре - говорим за килограмите.
В световен мащаб не се допускат компромиси във външния вид, щом става въпрос за шоубизнес. Да не мислите, че на мен не ми се яде денонощно - имам страхотен апетит, но не си го позволявам. Защо се опитвам да спортувам, когато например ми се лежи? Защото знам с какво съм се захванала. Не ми се гримира всеки ден, а повярвайте ми - не всеки ден изглеждам красива. Но не мога да изляза така на улицата. Има фенове и хора, които искат да ме видят такава, каквато ме знаят - звезда. Така че се изискват страшно много жертви и Деница трябва да го разбере. Не е толкова просто.

Промени ли се мнението ти за Денислав, след като влезе във физическа саморазправа с журналистка от „Сигнално жълто”? Смяташ ли, че поведението му е допустимо за една бъдеща звезда, за един музикален идол?
 
image

Есил Дюран: Има толкова много подобни примери с други големи звезди, и то не само у нас. Съвсем друг е въпросът, обаче, дали Денислав е чак пък толкова голяма звезда, за да си позволи подобно поведение. Опитвам се да го разбера, защото и аз съм попадала в подобни ситуации. Все пак съм по-въздържана, а и на една дама не й отива да забива шамари и ритници, но признавам си, че ми е идвало и аз да го направя.
В първия момент, когато разбрах какво е направил Денислав, си казах: "Оооо, йес! Браво, моето момче, точно така!". После, като се замислих обаче, прецених, че това не е много хубаво за него. В смисъл, че това е лош PR за него. Той е страшен сладур и подобно поведение изобщо не му подхожда. Ако беше с имиджа на някое лошо момче, като Шон Пен или нещо такова - може би да, но не и в момента.
Трябвало е да се въздържи по някакъв начин.

Как се отразява Music Idol на останалите ти ангажименти и кариерата ти по принцип?

Есил Дюран: Трудно се съчетават, особено напоследък. В началото на Music Idol свиквах с темпото на формата, влизах в ролята на жури и бях оставила останалите си планове малко встрани. Сега, след като вече сме към финала на формата, започнах да обръщам повече внимание на останалите си проекти. Записах нова песен. Успях да снимам и клип в цялата тази суматоха. Почти всеки ден съм на участие, срещам се със страшно много хора - клубовете са пълни. Хората са много екзалтирани и Music Idol като че ли даде един нов тласък на моята кариера. Хората не ме възприемат само като певицата от „Пайнер” - Есил Дюран, но и като нещо друго.

Нямаше ли конфликт на интереси? Все пак шоуто е много ангажиращо.

Есил Дюран: Не, всичко мина в перфектна хармония. „Пайнер” са професионалисти, имат страшно много опит в бизнеса и видяха, че това е полезно, както за мен, така и за тях.

Напоследък се появи клюка, че си бременна. Как се отнасяш към подобни материали?

Есил Дюран: Аз си обяснявам подобна клюка с това, че когато лицето ти се появява почти през вечер в ефир като bTV, винаги трябва да има нещо много пикантно около този човек. Трябва да се измисли нещо, дори и да не е истина.
Общо взето, не могат да си измислят, че си имам любовник, просто защото нямам време за такъв. Не могат да измислят нищо друго, а и скоро не съм се събличала някъде, за да предизвикам фурор. Така че единственото, което остава, е да извадят от контекста на един разговор нещо, като тази бременност например.
Невинният въпрос в списание Блясък беше: "За какво си мечтаеш?". Толкова простичък въпрос. Аз се замислих и казах: "Може би за една дъщеричка." Оттам тръгна всичко, така се завъртя клюката. Журналистите са способни на всичко. Когато някой иска да направи сензация, той може да я създаде буквално от всичко - от всеки въпрос и от всеки отговор.
Все пак радвам, се че е за нещо толкова хубаво, като бременността.
  image 

Това ли е най-любопитното нещо, което си чела за себе си?

Есил Дюран: Има и една друга клюка, която дори успя да ме озадачи. Журналистите от жълтите вестници започват да ме изненадват с много богато въображение в последно време. Измисли се, че аз съм критикувала Ивайло от самото начало, защото съм го харесвала. Била съм влюбена в него и по този начин съм се опитвала да привлека неговото специално внимание.
Това ми звучи като в началното училище. Там, когато децата се харесат, стават груби едно към друго и има любов. Много се смях на това.

Слави Трифонов има няколко успешни дела срещу жълтата преса, смяташ ли да предприемеш подобни действия?

Есил Дюран: Не, не мисля да се занимавам с подобни неща. Имам къде-къде по-сериозни и важни планове за реализиране. Не смятам да се отдавам на толкова безинтересно за мен занимание.

Смяташ ли, че скандалността е изискване за имиджа на една попфолк певица и какво мислиш за „разголванията” на "лошото момиче на фолка" - Галена?

Есил Дюран: Случаят Галена е малко по-особен. Аз съм от друго поколение певци и музиканти и не смятам, че певецът трябва да стигне до подобна ситуация, за да я превърне в някаква въртележка за кариерата си. Не считам това за правилно. Ако да си почтен и с висок морал е старомодно, то считайте, че аз съм ужасно старомодна.
Ако Галена това я устройва и е избрала този начин да привлече вниманието на цяла България - ОК, няма никакъв проблем. Пожелавам й успех, но никога не бих направила подобно нещо със себе си.



 



Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rageagainst - Браво, сладурче! Много я чаткаш ...
04.06.2010 20:55
Браво, сладурче! Много я чаткаш музичката.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sharon
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 605245
Постинги: 19
Коментари: 1569
Гласове: 2573
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031